Μαθαίνω να γευματίζω υγιεινά και εκτός σπιτιού!

Μαθαίνω να γευματίζω υγιεινά και εκτός σπιτιού!

Η σχέση μεταξύ διατροφής και υγείας είναι γνωστή σε όλους μας. H κοινωνικο-οικονομική μας κατάσταση που επικρατεί κάθε φορά επηρεάζει το τρόπο διατροφής μας προκαλώντας και κάθε φορά διαφορετικά προβλήματα. Παλαιότερα μας απασχολούσαν ασθένειες που οφείλονταν σε διατροφική ανεπάρκεια, σήμερα όμως προκαλούνται προβλήματα λόγω υπερβολικής κατανάλωσης τροφών που είναι πλούσιες σε λιπαρά και χοληστερόλη. Οι πλούσιες σε λιπαρά τροφές οδηγούν στην ανάπτυξη παχυσαρκίας, αρτηριακής υπερτάσεως και σακχαρώδους διαβήτη, καταστάσεων που αποτελούν τους σοβαρότερους προδιαθεσικούς παράγοντες κινδύνου για πολλές σοβαρές ασθένειες.

Ας μην ξεχνούμε, ότι ο τρόπος ζωής έχει αλλάξει, και μ’αυτό άλλαξε και ο τρόπος διατροφής μας. Πλέον οι εξορμήσεις στα διάφορα εστιατόρια ή η παραγγελία φαγητού από κάποιο κοντινό μας κατάστημα και οι κοινωνικές υποχρεώσεις έχουν γίνει καθημερινότητα και είναι ιδιαίτερα δύσκολο για όσους προσέχουν την διατροφή τους. Δεν θα ήταν όμως σωστό αλλά και πρακτικά εφαρμόσιμο να κλειστούμε σπίτι για να προσέχουμε τη διατροφή μας. με λίγη οργάνωση και καλή θέληση μπορούμε να συμπεριλάβουμε τις εξόδους μας σε αυτό που ονομάζουμε υγιεινή διατροφή.

Η υγιεινή διατροφή, είτε για χάσιμο βάρους είτε για λόγους υγείας είτε για πρόληψη παθήσεων, δεν έχει αρχή και τέλος αλλά είναι μια συνεχιζόμενη κατάσταση όπου το άτομο κάνει τις σωστές επιλογές και ισοζυγίζει τη διατροφή του και την άσκηση, έτσι ώστε να μπορεί να συμπεριλαμβάνει και τις κοινωνικές του υποχρεώσεις που κατά το 90% περιτριγυρίζονται γύρω από το φαγητό. Ας δούμε λοιπόν πως μπορείτε να προετοιμαστείτε για να γευματίσετε παραγγέλνοντας φαγητό ή βγαίνοντας σε κάποιο εστιατόριο.
Αν ξέρετε από προηγουμένως ότι το βράδυ δεν θα φάτε σπιτικό φαγητό, προσέξτε τι θα φάτε την υπόλοιπη ημέρα. Το να μην φάτε καθόλου δεν είναι ο σωστός τρόπος αντιμετώπισης για το λόγο ότι θα πεινάτε υπερβολικά όταν θα έρθει η ώρα του φαγητού, με αποτέλεσμα να φάτε πολύ πιο μεγάλη ποσότητα. μπορείτε όμως να προσέξετε να φάτε φαγητά τα οποία είναι χαμηλά σε λιπαρά και θερμίδες αλλά να καταλαμβάνουν όγκο στο στομάχι, όπως για παράδειγμα σαλάτες με πολλά χόρτα συνοδευόμενες με τόνο και καλαμπόκι ή αυγό και ρύζι ή διάφορους άλλους συνδυασμούς. Επίσης μπορείτε να ικανοποιήσετε την πείνα σας με δημητριακά ολικής αλέσεως με γάλα χαμηλό σε λιπαρά. Και στα ενδιάμεσα μπορείτε να φάτε φρούτα ή γιαουρτάκια με φρούτα με χαμηλά λιπαρά και χωρίς ζάχαρη. Αν η έξοδος είναι προγραμματισμένη για αργά το βράδυ καλό είναι να φάτε ένα σνακ χαμηλό σε λιπαρά και θερμίδες, καμιά ώρα πριν πάτε για φαγητό.

Καλό είναι να αποφασίσετε από πριν τι θα φάτε. Πολλές φορές το μάτι είναι πιο λαίμαργο και όταν βλέπουμε πολλές επιλογές παρασυρόμαστε.
μην ντραπείτε να ρωτήσετε τον μάγειρα του εστιατορίου για το πως είναι μαγειρεμένο το φαγητό που πρόκειται να παραγγείλετε. Πολλοί μάγειρες κολακεύονται όταν έχουν απαιτητικούς πελάτες!

Διαβάζετε προσεκτικά το μενού για λέξεις όπως stir fried- που σημαίνει σοτάρισμα ή deep fried- που σημαίνει τηγάνισμα.
Αποφεύγεται τις λιπαρές σάλτσες ακόμα και στις σαλάτες.
Καλό είναι να αρχίσετε το γεύμα σας με μία ωραία σαλάτα ή ψητά λαχανικά με λίγο ελαιόλαδο.
Ακολουθήστε λοιπόν αυτές τις απλές συμβουλές και απολαύστε το φαγητό σας χωρίς τύψεις και άλλες ενοχλήσεις.

Μαρία Π. Μπίζιου, MSc
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
μέλος Πανελληνίου Συλλόγου Διαιτολόγων
Λεωφόρος ΒεÀκου 103, Γαλάτσι 
Τηλ. 210 21 34 136

Ακολουθήστε μας

Κάτι Άλλο

Μέχρι σήμερα, η πιτσαρία «ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ» παραμένει σταθερή στην συνταγή της επιτυχίας της, ικανοποιώντας καθημερινά από το πρωί έως το βράδυ της γευστικές απαιτήσεις σας. Χρησιμοποιώντας αυστηρώς διαλεγμένα υλικά, σε συνδυασμό με την μεγάλη ποικιλία φαγητού η οποία ικανοποιεί κάθε γούστο και την δική μας μοναδική συνταγή ζύμης που ετοιμάζουμε καθημερινά, κάθε παραγγελία σας ή ακόμη και επίσκεψη στο κατάστημά μας μετατρέπεται σε απολαυστική γευστική εμπειρία.

Από το Blog Μας